אתר מוטק'ה 2011

שתפו:

יוצאים לדייט: למצוא זוגיות בגיל מבוגר

מאת: עדי כץ

אף פעם לא פשוט למצוא אהבה, ובגיל מבוגר זה עוד יותר קשה. ובכל זאת, יש דרכים שיעזרו לנו להכיר אנשים מעניינים ולצלוח את הדייטים בדרך למטרה הנכספת

אחת הנחמות הגדולות של חיי הנישואין, גם כשהם משמימים מעט, היא הניתוק ממה שנקרא בלשון גסה, "שוק הבשר" של הפנויים והפנויות. מי מתגעגע לחיפוש הנואש אחר אהבה, לסדרות הדייטים הכושלים, לתקוות לרגע שמתנפצות. אבל מה לעשות, הדרך לאושר זרועה חתחתים, ואם אתם לבד – שנסו מותניים. האהבה מחכה אולי מעבר לפינה, אבל צריך להתאמץ כדי להגיע לשם.

לי תום-דותן, דייטולוגית, יועצת למציאת זוגיות, מגשרת ומאמנת אישית מ"בית הספר לדייטים", מעבירה קורסים למציאת זוגיות גם בגילאים המבוגרים. "בגיל מבוגר מציאת זוגיות היא מאתגרת יותר", היא אומרת. "כשאתה צעיר, יש לך יותר הזדמנויות להכיר. אתה שייך למסגרות שבהן מסתובבים רווקים צעירים כמוך, כמו תיכון, צבא, אוניברסיטה. ככל שהגיל עולה, אתה מוצא את עצמך במערכת חברתית מצומצמת.

"בגיל מבוגר זה אפילו מסובך יותר. אתה נמצא ברוב המקרים אחרי מערכת ארוכה של זוגיות שנקטעה בעקבות מוות או גירושין. אתה מותש, והמחשבה על חזרה לשוק הפנויים-פנויות מפחידה ומרתיעה. לעתים אתה מרגיש שלא לכבודך, בגילך המתקדם, לחזר שוב אחרי בני המין השני. זה קשה בעיקר לנשים, שבנעוריהן היו רגילות להיות מחוזרות, אבל נשים מבוגרות צריכות להבין שכיוון שמספרן בשנתונים הללו רב משל הגברים, הן חייבות להיות פעילות. הגבר שלהן לא יגיע וידפוק בדלת".

ארבע דרכים עיקריות קיימות, לדבריה, למציאת זוגיות בגיל מבוגר. "הדרך הראשונה היא "התחלות יום". זה אומר להכיר בני זוג פוטנציאליים במהלך פעילויות היומיום. אם זה על הספסל בגן הציבורי, כשהנכדים משחקים בארגז החול, אם זה בתור לקופת חולים. בכלל, בתורים יש 'קהל שבוי' והרבה גמלאים מבלים חלק מהיום שלהם בתורים. בבית המרקחת, בבנק, בדואר, בסופרמרקט, ואלה הזדמנויות מצוינות לקשור שיחה. לא להתבייש, לגשת ולהתחיל לדבר. בהתחלה אולי עם כמה מהנוכחים, ואחר כך להתמקד במי שמעניין אותנו. בסוף השיחה אפשר לקחת טלפון או כתובת מייל ולהתקדם משם.

"הדרך השנייה נקראת "התחלות לילה". חוגים לריקודים סלוניים או לריקודי עם, משחקי קלפים, טורנירים של פטאנק (כדורת חוצות), הם הזדמנות מעולה להיכרויות. כאן יותר קל לקשור שיחה, כי אתם במסגרת משותפת. כיוון שלעתים קשה לדבר תוך כדי ריקוד סלסה, זה המקום להעביר שדרים בשפת הגוף, לדעת 'לעשות עיניים', להיות פתוח, לחייך.

"הדרך השלישית היא באמצעות האינטרנט. אם זה דרך אתרי הכרויות ואם דרך רשתות חברתיות לגיל השלישי. כאן צריך קודם כל תמונה טובה, מוארת נכון, וכדאי אולי להשקיע בצילום אצל איש מקצוע, כי אנחנו חיים בעולם ויזואלי. דבר שני זה לדעת איך לכתוב. איך לפנות, איך להציג את עצמנו. ברגע שלומדים את זה, זה די פשוט.

"הדרך הרביעית והמומלצת ביותר להכיר בגיל מבוגר היא 'התחלות יזמות', והטיפים לקוחים מלימודי מינהל העסקים והשיווק. קודם כול, לדאוג שחברים, שכנים ובני משפחה ישדכו לנו. לדעת למתג את עצמנו, כלומר לבקש להיות מוצג על ידי מי שמשדך לך דרך דברים המאפיינים את העשייה ואת נטיות הלב שלך. דבר שני הוא ליצור בעצמנו הזדמנויות למפגשים. ליזום ערב ברידג', קבוצת הליכה וכד' כדי להרחיב את המעגל החברתי וליצור הזדמנויות.

צריך לדעת להשתמש בכל הדרכים הללו במקביל ולהיות בעשייה. אם אנחנו לא בעשייה, זה לא יקרה".

אוקיי, הכרנו מישהו, ואנחנו בדרך למפגש. את הדייט הראשון הגורלי ממליצה תום-דותן להקדיש לפעילות משותפת. "מאוד מומלץ ללכת לתערוכה, לסרט או להצגה. אנשים אומרים לי שהם באים לדייט הראשון כדי להכיר, אבל אני אומרת שבדייט הראשון אתה רוצה לרגש.

אם איבדת את המיומנות האישית לרגש, הוליווד משקיעה מיליוני דולרים בסרטים שנועדו בדיוק לזה. אחרי צפייה משותפת בסרט השיחה היא ברמה הרגשית. אתם מדברים על הסרט, ואפשר ללמוד הרבה על אדם לפי הדרך שהוא מנתח, מה גרם לו להתרגש, וזה נכון לגבי חוויה אמנותית מכל סוג.

"מעבר לזה, בשיחה הראשונה כדאי להתמקד בדברים חיוביים ולא לגעת בשליליים. לא להתאמץ לעשות רושם, לדבר על חוויות חיוביות שעברתם, על התחביבים, על תוכניות וחלומות, להביע דעות בקשר לדברים שמרחשים, ובשום אופן לא לדבר על האקסים. לסיום אפשר להציע דבר נוסף שתוכלו לעשות ביחד ולהוביל לקביעה נוספת. היתרון בגילאים הללו הוא שאין לחץ של חתונה וילדים, אין לחצים כלכליים. כל מה שמעיק על זוגיות צעירה לא קיים, ואפשר להיות ישירים".

ואיך להתלבש לדייט הראשון? תום-דותן מאמינה שגבר צריך להתלבש בצורה גברית ואישה בצורה נשית. "יש נשים שבגיל מבוגר קוצצות את השיער ומתחילות להתלבש בצורה גברית, אבל גברים נמשכים לנשים נשיות, גם בגיל 60. תלבשי שמלה או חצאית או משהו מאוד רך. אל תתביישי לשים קצת ליפסטיק, וברור שגם בושם. לגבר אני ממליצה להגיע בבדים נעימים שיתנו לו רכות ויעזרו לו להרגיש חושני".

מה היה פה

איך אני יכולה לעזור?​

בשיחה קצרה ללא תשלום, אוכל להבין איפה אתם עומדים ומה אוכל לעשות בשבילכם. אז דברו איתי עוד היום!

אוהבים הפתעות?
מעולה! כי אני אוהבת להפתיע.
בואו לקבל את ההפתעה הראשונה שלכם
בסדרת "הטיפים השווים" בכל מה שנוגע להכרויות, דייטים וזוגיות
תכניסו פרטים ובואו נתחיל...