לפעמים החגיגה נגמרת – איך להתגבר על פרידה

שתפו:

ל-מ-ה????

הרבה פעמים אחרי פרידה, במיוחד אם אנחנו הצד שננטש לאנחות, זאת השאלה היחידה שרודפת אותנו….

למה?

מה עשיתי לא טוב? האם זה בגללי? האם יכולתי לעשות משהו אחרת? איך זה יכול להיות שעזבו אותי? למה היא הלכה? האם יש לו מישהי אחרת?

הרבה אנשים חושבים שהדרך לגלות את התשובות לשאלות האלו זה להטריד את האקס או האקסית. להתקשר, לשלוח מיילים, לסמס, לבכות, להתחנן, לדרוש תשובה והכול כדי לנסות להבין מה קרה ואיך זה יכול להיות שנשארת מאחור.

לדעתי המאמצים האלו הם חסרי תועלת. הסיכוי לקבל תשובה כנה ואמיתית לשאלה כזו היא לא גדולה. והסיכוי שתשובה אמיתית תרפא את לבכם השבור היא קלושה. אבל למקרה שתהיתם אני כותבת כאן חלק קטן מהסיבות האמיתיות לפרידות ששמעתי כוידויים מגברים ומנשים במהלך השנים:

 

  • – לא באמת אהבתי אותו/אותה (הסיבה הכי נפוצה) 
  • – כל הזמן שהיינו ביחד לא הפסקתי לחשוב על האקסית שלי
  • – היא לא הפסיקה לדבר על העתיד שלנו והלחיצה אותי       
  • – אני חושב שאני יכול להשיג מישהי יותר טובה
  • – היא לא כזאת כוסית
  • – היא יפה מדי. כל הזמן דמיינתי שבחורים אחרים מתחילים איתה
  • – הוא שרוט ולא יציב 
  • – היא נורמלית ומשעממת מדי       
  • – הוא גר רחוק מידי   
  • – היא שמנה מדי הייתי נבוך להכיר לה את חברים שלי
  • – הוא רזה מדי, אני מרגישה שהוא לא גברי מספיק 
  • – היא הסכימה עם כל דבר שאמרתי. לא הרגשתי שיש לה דעה משלה. 
  • – הוא רב איתי על כל שטות.      
  • – הוא מחובר מדי לאימא שלו    
  • – היא לא טיפוס משפחתי, היא נפגשת עם ההורים שלה רק בחגים וגם זה בקושי    

מה אפשר ללמוד מכל הסיבות האלו?

שהסיבות מתחלקות לשניים:

1. סיבות סובייקטיביות

 שהן עניין של טעם אישי, כמו נמוך מידי, רזה מידי או מסודר מידי

2. סיבות רציונליות

סיבות שניתן ורצוי ללמוד מהן משהו על ההתנהלות שלכם שאולי עלול להיות שימושי במערכות היחסים הבאות.

כמו שראיתם הסיבות הסובייקטיביות יכולות להיות הרבה פעמים דבר והיפוכו. מישהו אחד יכול להיפרד מכם בגלל משהו מסוים  – נניח כי אתם "שמנים מדי", בעוד שמישהו אחר ימצא את אותו הדבר בדיוק מקסים וסקסי.

לא סתם נאמר שעל טעם וריח אין טעם להתווכח.

זה כמו באוכל בשביל מישהו אחד טיפה אחת של טבסקו זה חריף מידי והוא ירוץ בוכה לברז המים הקרוב, בעוד מישהו אחר ישפוך חצי בקבוק טבסקו, ימרח קצת סחוג מלמעלה ויפזר  פלפל צ'ילי ועדין זה לא יהיה לו מספיק חריף. זה שמישהו עזב אתכם בגלל סיבה סובייקטיבית מסוימת זה לא אומר שאם תשנו את אותה תכונה בכם אז מובטחת לכם אהבת אמת.

אתם יכולים למצוא מישהו שיאהב אתכם בגלל מי שאתם, מה שהיה סיבה לפרידה בעיני מישהו אחד עלול להיות סוד הקסם שלכם בעיניי מישהו אחר.

אני לא מנסה להגיד שאי אפשר ללמוד לקחים ממערכות יחסים שנגמרו – רצוי, אפשרי ואפילו לפעמים זו יכולה להיות הארה גדולה שתשנה את חייכם.

הסיבות הרציונליות מן הסוג השני, כמו הוא מחובר מדי לאימא, או היא אף פעם לא פרגנה, הן סיבות שאם תעבדו עליהן יכולות לעשות את כל ההבדל בין עוד מערכת יחסים כושלת לאהבת אמת שתישאר.

בכל מקרה, את הלקחים סביר להניח לא תלמדו בחודש הראשון אחרי הפרידה.

הזמן הוא הרופא הכי גדול אבל כשהלב שלך שבור, מדמם ורוטט אף תשובה לא תביא לך נחמה. שום סיבה לא תגרום לדמעות להפסיק לנזול ושום הסבר לא ישקיט את הכאב. אז לדעתי, את התשובות אין טעם לחפש אצל האקסים. ברוב המקרים הסיבה האמיתית לפרידה ידועה לכם, רק הכאב והסערה הרגשית מונעים מכם לראות אותה כרגע והתשובה טמונה עמוק בתוך הלב.התשובות לפרידה לא נמצאות בדרך כלל אצל האקס.

בניגוד לנתיחה אחרי המוות אותה מומלץ לעשת קרוב ככל האפשר למות הנפטר, נתיחה אחרי המוות של מערכת יחסים מומלץ לעשות אחרי שהכאב טיפה חלף, אחרי שהמחשבות מתחילות להתבהר, וגם אז לעשות את החשיבה עם חבר/ה או איש מקצוע אובייקטיביים שינסו לגלות איתכם את נורות האזהרה לפרידה שהיו שם לפני ששמתם לב וינסו לבדוק מה, אם בכלל, צריך לנסות לשנות אצלכם בעקבות הפרידה.

אין טעם לערב את האקס.  

תזכרו תמיד שהתשובה לשאלה "למה?" נמצאת אצלכם וגם אם זה ייקח קצת זמן בסוף תמצאו אותה ובין אם מדובר בתשובה סובייקטיבית או בתשובה שתתן לכם חומר למחשבה, הבנה והשלמה עם העבר היא עשיית צעד גדול בדרך למציאת אהבה חדשה.

 

 

מה היה פה

איך אני יכולה לעזור?​

בשיחה קצרה ללא תשלום, אוכל להבין איפה אתם עומדים ומה אוכל לעשות בשבילכם. אז דברו איתי עוד היום!

אוהבים הפתעות?
מעולה! כי אני אוהבת להפתיע.
בואו לקבל את ההפתעה הראשונה שלכם
בסדרת "הטיפים השווים" בכל מה שנוגע להכרויות, דייטים וזוגיות
תכניסו פרטים ובואו נתחיל...