שיחת טלפון ראשונה

שתפו:

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעבור את שיחת הטלפון הראשונה בשלום

לפני הכל – תחייכו

לא משנה אם אתם אלו שמתקשרים או אלו שעונים לצלצול תחייכו!  שומעים חיוך בטלפון וזה מעלה לכם את המניות.

כל מי שאיי פעם היה לו את "העונג" לעבוד בטלמרקטינג שמע לא פעם שחיוך מוכר. חיוך גורם לצד השני להרגיש ובדרך כלל גם מחזק את הנטייה לחבב אותכם.

בנוסף לכך החיוך שלכם יכול  לגרום למוח לייצר אנדורפינים, המפחיתים תחושת לחץ פיזי ונפשי ויוצרים תחושת רווחה – מה שמאד יכול לעזור לכם אם במקרה יש לכם נטייה להלחץ במהלך/לפני/תוך כדי שיחת הטלפון הראשונה.

דרך אגב לאילו שעונים לטלפון, "הלו" היא לא האופציה היחידה, לפעמים זה משעשע ושובר את הקרח אם עונים בצורה מקורית ומשעשעת (לא חייבים לענות כמו ידיד שלי שעונה לטלפון – "חדר מתים שלום, מדבר הנס, במה אוכל לעזור….") אבל לפעמים סתם "שלום שלום", ערב טוב" או "מזל טוב! זכית בשיחת טלפון איתי!!" תמצאו לכם נוסחה משלכם שתשעשע אתכם ותעלה חיוך על פניהם של המתקשרים אליכם.

שיחת טלפון צריכה להיות קצרה

שיחת הטלפון לא אמורה להיות ארוכה, אתם לא חבר טלפוני ואין שום צורך בשיחות נפש שנמשכות שעות.

יש לי חברה שניהלה רומן טלפוני שנמשך שבועות ארוכים. היא טענה שדווקא בגלל שהם לא נפגשים הרגש שהתפתח ביניהם הוא אמתי ומבוסס על הנפש שלהם ולא על זוטות כמו מראה חיצוני. בסוף היא נפגשה איתו והוא הריח כמו רפת ביום קיץ חם… היא בזבזה שעות מחייה, רקמה חלומות רומנטיים כמו גם ניפחה את חשבון הטלפון שלו ושלה לשווא…  (זוגיות לא יצאה מזה, אבל במקצועה היא כתבת בעיתון והמפגש נתן לה רעיון למאמר על חשיבותו של הדאודורנט…)

אם תחשבו על זה, תראו כי שיחת טלפון ארוכה עם מישהו שאתם לא מכירים, עלולה להביא לתוצאות לא רצויות. כאשר אתם בשיחה, אין לכם אפשרות לקרוא את שפת הגוף של הדייט שלכם, אתם לא יכולים להריח אותו, להרגיש את האנרגיה שלו,  להבין את ההומור שלו וכו'.  אחוזים ניכרים מהתקשורת היומיומית שלנו מבוססת על תקשורת לא מילולית וכשהתקשרת ביניכם היא קולית בלבד אתם למעשה מסרסים את עצמכם ומחבלים בסיכויים שלכם להבין את האחר ולהיות מובנים על ידו..

מחקרים גילו שתקשורת שאינה מילולית (בטלפון, או בכתב) מביאה פעמים רבות לאי הבנות, ויכוחים ועלולות להשאיר את הצדדים בשיחה בתחושה של חוסר נוחות ואי הבנה. חלק נכבד מתהליך החיזור מצריך שימוש בכ-ל החושים ולא רק בחוש השמיעה.

לכל האנשים שנהנים משיחות טלפון ארוכות לפני הפגישה ומאמינים שזו הדרך למציאת אהבה. תזכרו ש בת'כלס המטרה הסופית שלכם היא מציאת זוגיות חדשה. חבל לבזבז סתם את הזמן שלכם – שיחות טלפון ארוכות פעמים רבות מובילות לאכזבה ולא לזוגיות טובה. תשמרו את השיחות המעניינות לדייט עצמו, או למפגשים עתידיים. אל תתחילו שיחות נפש עמוקות עם אנשים שאולי יתפיידו מחייכם ברגע המפגש.

המטרה של שיחת הטלפון היא לקבוע דייט

אני מאמינה שתמיד עדיף להיפגש מאשר לבזבז שעות על שיחות בטלפון.

בשיחת הטלפון צריך לבדוק התאמה בסיסית, אבל, בדרך כלל תוכלו לדעת כבר מחמש הדקות הראשונות של השיחה אם מדובר במפלצת שממש ממש לא בא לכם לפגוש, או שמדובר במישהו ששווה לכם להכיר.

אני  בעד להכיר אנשים חדשים. כל פעם שאתם יוצאים מבית ופוגשים מישהו שלא הכרתם עד אז מדובר בהזדמנות נפלאה, גם אם לא תמיד בדרך שחשבתם.

סיפור שאני אוהבת במיוחד הוא על לקוח שלי שבניגוד להרגלי שידכתי לו מכרה שלי מהלימודים. הם יצאו לדייט והיה להם נחמד מאד (בכל זאת הלקוחות שלי לומדים איך להקסים ולרגש בדייט ראשון) אבל לא היה את הקליק הזה, הם לא היו האהבה האמתית אחד של השנייה. אבל הבחורה כל כך התרשמה מכמה הוא בחור נהדר שהיא שידכה לו את החברה הכי טובה שלה – היום הם נשואים כבר קרוב לשנה ובאושר גדול. יש לי לקוחות שהשיגו דרך דייטים שלא הובילו לזוגיות עבודה חדשה, הזמנות למסיבה, ידידות אמיצה ואפילו טיפ על איך לקבל כסף חזרה ממס הכנסה… גם לדייטים ממש גרועים יש יתרון – הם יכולים להפוך לסיפור משעשע שיגרום לכם ולחבריכם לצחוק.

כל מפגש  טומן בחובו הפתעה – תנו לחיים להפתיע אתכם.

או-או

אני ממליצה לכם לתת מראש לצד השני שתי אופציות כאשר אתם מזמינים אותם לדייט.

המוח האנושי בנוי כך שקל לנו יותר לענות מהר על שאלה בת 2 אפשרויות (אני קראת לסוג זה של שאלות "שאלות שקספיר" – כמו במחזה המלט "להיות או לא להיות זאת השאלה" – מדובר בשאלות שמציבות בפני האדם 2 אפשרויות מהן הוא צריך לבחור) , שאלות כמו "אז מה בא לך לעשות?" או מתי את פנויה?" לא מביאות בדרך כלל לתוצאות הרצויות ונוטות לגרום לשיחה להיות ארוכההההההההה ולעתים גם משעממת מאד.

עדיף לשאול: "מתאים לך  להיפגש ביום שלישי בערב ולשחק ביליארד או יום לצאת איתי להרפתקה בחמישי לפני חצות ולצאת לטיול לילי בספארי רמת גן?…"

תנו מחמאות

לא נולד הבן אדם שלא אוהב לקבל מחמאות. ( וזה מזכיר לי, כל הכבוד לך שהמשכת לקרוא! ) הרבה אנשים חוששים לתת מחמאות מפחד שעוד לפני הפגישה הם יתפסו "כמתלהבים מדי". להם אני אומרת שחשוב מאד לתת מחמאות אבל צריך לדעת לתת אותן בחוכמה.

אני ממליצה להשתמש במחמאות לא שגרתיות שמתכתבות עם התוכן של השיחה וכמובן לדאוג שהן יהיו סבירות לא מופרכות ושיבואו מהלב – ככה לא תצאו "מתלהבים" אלא אמיתיים. (לדוגמה: תודה לך, מה שאמרת מעניין, אף פעם לא ראיתי דברים מנקודת המבט הזאת. נתת לי חומר למחשבה.)

לעומת האלו שמפחדים לתת מחמאות ישנם כאלו שמחלקים מחמאות כמו פליירים למכבסות אוטומטיות בתל אביב. הם חושבים שזה יגרום לצד השני להמשך אליהם, הם לא באמת מאמינים במחמאה הם מנסים "לקנות" את הדייט הפוטנציאלי במילים מתוקות. כמו חמוד/ה, כפרה, מדהים, מקסים, מהמם, מעלף, משגע ושאר מילים ריקות מתוכן

אני נגד דברים שהם לא אמתיים.

אנשים מרגישים זיוף. אל תזלזלו באינטליגנציה של הדייט הפוטנציאלי שלכם עם מחמאות זולות. רק מחמאות כנות יצרו אצל הצד השני משיכה. מחמאה כנה היא מחמאה שנותנים בלי שום קשר לתגובה של הצד השני, זאת מחמאה בלי אג'נדה נסתרת או אינטרסים סמויים, מחמאה שאומרת שמתי לב למשהו מיוחד אצלך ואני טיפוס שאוהב לפרגן.

לתת מחמאה שם אותכם ביתרון גדול בשיחת הטלפון הראשונה. יש הרבה אנשים  שלא מקדישים זמן לכבד את האחר במחמאות. כך שהמחמאות שלכם יציבו אותכם בעמדת ייחודית לעומת האחרים.

יתרון נוסף בלפרגן הוא שבדיוק כמו שכשאנחנו מחייכים, מחזירים לנו חיוך, כך הדבר כשמאמצים גישה של מחמאות כנות – הן חוזרות אלינו (ואיזה כיף זה לקבל מחמאות) .

מחמאה עוזרת גם למחמיא. משום שאדם שרגיל להחמיא, מתרגל לראות את החיובי שבזולת.ובסופו של דבר רובנו היינו רוצים להיות בזוגיות אם מישהו שרואה את הטוב שבנו. הרבה פעמים שיחת הטלפון הראשונה היא סוג של מבחן שמעביר אותכם הצד השני כדי לבדוק אם בא לו להיפגש אתכם.  ככל שתתגלו כאנשים בעלי פוטנציאל להיות בני זוג אידאלים ככה גדל הסיכוי שהצד השני ירצה לקדם את ההכרות איתכם. מחמאות יוצרות אווירה חיובית. תהיו הראשונים להחמיא ובכך תיקחו אחריות לאווירה החיובית בשיחה.

מחקרים רבים הראו שמחמאות מעודדות עשייה. למשל במשחקי ספורט העידוד של האוהדים יכול לשנות את תמונת המשחק, מילה טובה ממורה יכולה לגרום להצלחה לימודית, שלא לדבר על מחקרים מעולם העסקים שגילו שמחמאות משפרות את הביצועים של העובדים. המטרה של שיחת הטלפון הראשונה היא מפגש. מחמאות יעודדו את הצד השני להיפגש אתכם.

אתם מוזמנים לראות סרטון שלי בו אני מדברת על שיחת הטלפון הראשונה

מה היה פה

איך אני יכולה לעזור?​

בשיחה קצרה ללא תשלום, אוכל להבין איפה אתם עומדים ומה אוכל לעשות בשבילכם. אז דברו איתי עוד היום!

אוהבים הפתעות?
מעולה! כי אני אוהבת להפתיע.
בואו לקבל את ההפתעה הראשונה שלכם
בסדרת "הטיפים השווים" בכל מה שנוגע להכרויות, דייטים וזוגיות
תכניסו פרטים ובואו נתחיל...